Samordnet kommunikasjon – alt på ett sted
Effektiv kommunikasjon og samhandling kan være det som differensierer deg fra dine konkurrenter. Løsningen «Samordnet kommunikasjon» oppfyller alle dine kommunikasjonsbehov på ett sted.
– Samordnet kommunikasjon, eller Unified Communications som det også kalles, dekker alle dine kommunikasjonsbehov via én plattform. Løsningen åpner opp for store og varige kostnads og ressursbesparelser, sier salgsdirektør Roar Langli.
De fleste bedrifter kommuniserer i dag ved hjelp av en rekke ulike løsninger og plattformer. Samordnet kommunikasjon integrerer alle disse i en komplett løsning. Dette åpner opp for langt mer effektiv kommunikasjon og samhandling.
– I denne løsningen henger tale, tekst, video og konferanseløsningene sammen både funksjonelt og teknisk. Løsningen legger til rette for en mer synkronisert organisasjon, sier Langli.
Spar kroner og miljø
Sunne bedrifter er alltid på jakt etter løsninger som kan redusere kostnadene og optimalisere ressursbruken. I dagens tøffe økonomiske klima er dette behovet mer påtrengende enn noensinne. Ved hjelp av Samordnet kommunikasjon er det nå mulig å ta i bruk programvare og effektivisere kommunikasjonstrinnene for slik å redusere kostnadene samtidig som resultatene forbedres.
– Samordnet kommunikasjon gir store muligheter i dagens globale økonomiske situasjon. Svært mange bedrifter har i dag et stort reisebudsjett. Ved å bruke Samordnet kommunikasjon kan man for eksempel treffe kolleger og gjennomføre møter uten å forlate kontoret. Det er effektivt både i forhold til bruk av tid, men også i forhold til kostnader og miljø, sier Langli.
Samling av flere teknologier
Samordnet kommunikasjon omfatter e-post, teksting, direktemeldinger, gruppechat, tale- og videoanrop, konferanser, kataloger, kalendere og oppgaver, og ulike kombinasjoner av disse funksjonene. Man kan opprette jobbspesifikke programmer, for eksempel mobilitetsprogrammer eller arbeidsområder for samarbeid.
– På et mer avansert nivå kan disse programvarebaserte funksjonene integreres med forretningsprosessene til brukere eller grupper for å redusere mengden dobbeltarbeid, bortkastet arbeid og omarbeidelse i kommunikasjonsintensive aktiviteter, sier Langli.
Samtalekostnader knyttet til tradisjonell telefonibruk, konferanser, reiser og møtevirksomhet er kommunikasjonsutgifter som raskt kan reduseres ved hjelp av effektiv bruk av Samordnet kommunikasjon.
Virker inn på hele driften
I forbindelse med ressursbesparelser kan dette også bidra til å effektivisere forretningsprosessene og redusere tiden og arbeidskraften som brukes på kommunikasjonsbaserte oppgaver.
– Fordelene ved disse prosessendringene vil vanligvis føre til store innsparinger fordi de har innvirkning på driften i virksomheten og ikke bare infrastrukturkostnadene, sier Langli.
Fakta om Samordnet kommunikasjon
En Microsoft Samordnet kommunikasjonsplattform kan inneholde følgende funksjonalitet:
- IP-telefoni fra OCS / Lync Server
- Mobil integrasjon med tilstedestatus
- Sentralbord integrasjon
- One number-løsning med mobilnummer i front
- SIP Trunk-integrasjon
- Call senter-integrasjon
- Integrasjon med eksisterende - hussentral
- E-post-integrasjon
- Chat (IM)
- Tele-og videokonferanse
- Netmeeting / Live Meeting
- Samhandling med partnere og kunder med kompatible UC-løsninger
- Forbundet med offentlige IM-nettverk (MSN, Yahoo messenger, AOL Messenger)