warning 35 2Hei! For å forbedre brukeropplevelsen på våre websider bruker vi cookies.

Syntel AS - Web
×
 x 

Handlekurv er tom
Shopping cart
Handlekurv er tom
   
  Les mer.  
 


   
   Les mer.    
 


   
   Les mer.    
   

Syntel AS bidrar til effektiv bruk av selskapets CRM-system. Unified Communcations (samhandling) mellom CRM-systemet og telefoni gir synergier i sann tid. CRM informasjon presenteres når dialog med kunde eller andre initieres. Videre kan kundedialog initieres direkte fra CRM-systemet.

Syntel AS bidrar også til at CRM-systemet blir oppdatert med kundedialog og øker kvaliteten på CRM-informasjonen.

Et typisk CRM-system inneholder både kunderegister og kundedialog, og hjelper til å med å finne muligheter du ellers ikke ville kunne se. Systemet kan levere analyser av de mest lønnsomme kunder og produkter. Systemet gjør det også enklere om flere personer behandler samme kunde, for da kan selger A eksempelvis hente opp tilbudsbrevet selger B sendte forrige uke.

I bedriftsmarkedet (såkalt «B2B») er CRM-systemer ofte rene arbeidsverktøy for oppsøkende selgere. I forbrukermarkedet er oftere CRM-systemene brukt av kundesentre, og gjerne koblet med lojalitetsprogrammer hvor kundens kjøp og preferanser er lagret.

I småbedrifter kan det være tilstrekkelig at CRM-systemet er en adresseliste med mulighet for å knytte til e-post, dokumenter og avtaler. Større CRM-systemer kan inneholde undersøkelsesverktøy og avanserte beregninger av lønnsomheten ved ulike markedsføringstiltak. Organisasjoner kan ha tilpassede medlemskapsregistre, med mer fokus på abonnementsforholdet.

En utfordring med CRM-systemer er implementering. Det er faktisk normalen at mer enn 10 prosent av sluttbrukerne i en virksomhet ikke bruker CRM-systemet. For å få flere til å bruke systemet anbefales det at man lager en klar strategi for hvilke forbedringer CRM-systemet skal bidra til og lager nøkkeltall som måler prosjektets suksess.

Markedet for CRM-systemer preges av en rekke mindre aktører, og i Norge er Visma og SuperOffice dominerende. Men globalt hadde SAP klart størst markedsandel innen CRM-systemer før finanskrisen, fulgt av Oracle. I 2012 ble begge disse passert av nettbaserte Salesforce.com, ifølge anerkjente tall fra analyseselskapet Gartner. Microsoft nærmer seg også SAP og Oracle i markedsandel med sitt Dynamics-system. Ser man på selskapsverdi er dog Microsoft dobbelt så store som Oracle og fire ganger så store som SAP, mens SAP igjen er tre ganger så store som Salesforce.com. Årsaken til dette er at Microsoft og Oracle driver med en rekke områder innen teknologi, og CRM er nærmest et nisjeprodukt. Derimot er SAP spesialisert innen forretningssystemer (såkalt ERP, hvor CRM er en av flere moduler) og Salesforce.com er spesialisert på CRM. Salesforce.com var langt foran de andre med å tilby brukeropplevelsen gjennom nettleseren istedetfor via en nedlastet og installert applikasjon. Det globale CRM-markedet er anslått til over 100 milliarder kroner i året, og vokser klart raskere enn markedet for programvare generelt.

Om Syntel AS

Syntel AS har som mål å hjelpe bedrifter med å anskaffe brukervennlige og funksjonelle produkter som effektiviserer hverdagen for de ansatte.

KONTAKT OSS

Telefon +47 21093456

salg@syntel.no
shop@syntel.no
faktura@syntel.no
support@syntel.no

Syntel AS
Gaupeveien 27A
1914 YTRE ENEBAKK

KUNDESUPPORT

Åpningstider kundesupport

Hverdager 08:00-16:00

Telefon: +47 21093456
E-post: support@syntel.no

Fjernsupport: Trykk her

SALGSAGENTER

Forhandlere og salgsagenter søkes.
For mer info trykk her.
Ta kontakt på forhandler@syntel.no